duminică, 7 septembrie 2008

Amintiri

         Romania 2008,un weekend e pe cale sa inceapa.Ma gandesc ce sa fac ,afara fiind inca o vreme placuta in acest inceput de toamna.Marturisesc ca imi place muntele foarte mult ,in special orasul Sinaia.Sunt acele ore de care te bucuri enorm in fata maretiei naturii.Sunt fireste si alte locuri splendide la noi dar lasate in paragina.Nu ai drumuri de acces ,nu poti face un gratar ,nu te poti plimba linistit fara sa vezi gunoaie in jur.Imi fac bagajul si impreuna cu familia ne indreptam la rude in Brasov sa mai schimbam peisajul.Sunt hotarat sa fac un gratar ,mai ales ca ni se recomanda un loc ce s-a dovedit a fi ideal pentru astfel de indeletniciri ,Pietrele lui Solomon.Multa lume ,agitatie ,presa locala prezenta ,si un peisaj de vis.Cum va spuneam drumul lasa de dorit.Ajunsi acolo gasim cu greu un loc pentru gratar la o masa din lemn facuta se pare de primaria orasului Brasov.Lume multa ,copiii si tineri liceeni.Se aud cateva acorduri de manele dar ne facem ca nu am observat.In fata noastra pe iarba o tanara domnita trecuta putin de 55 de ani ne prezinta farmecele indoielnice langa albia paraiasului plin cu peturi si pungi.Razele soarelui ii mangaie sanii lasati de vreme spre uimirea copiilor carora parinti le fac semne diperate sa priveasca stancile marete ale patriei.Si credeti-ma pe cuvant ,nu era singura persoana.Trec mai departe gandindu-ma ca trebuie sa fim occidentali ,sa fim mai deschisi.M-am speriat putin crezand ca in curand o sa fac si o spirala fiind nevoit sa ajung in Nirvana tinand de mana un astfel de specimen.Ceea ce pe mine m-a facut sa fiu atent la tot ce se intampla a fost cu totul altceva.Zilele trecute citeam pe net din ziarul Times ca prin patria noastra ar fi foarte multi ursi ,si mai precis ca ei ar ataca oricand nefiind stingheriti de nimeni cu nimic.Pai eu ce sa zic altceva decat ca am ramas uimit sa vad ca de la poalele Carpatilor pana la Londra toti stiu de pericolul care ii paste daca vin ca turisti si incearca si ei in mod absolut normal sa se plimbe prin peisajul superb al Romaniei.Jalnic.Dupa ce ca nu avem drumuri ,peisajele noastre nefacanduli-se publicitatea binemeritata ,dupa ce ca ruinele castelelor noastre zac in paragina si buruieni ,dupa ce ca totul se fura ,cum sa mai vina turistul cand aude ca il sfasie ursul prin aceste locuri?Intre micul servit la focul incins al gratarului si berea rece de la sfarsit am trait tot timpul cateva momente in care m-am gandit ca e posibil sa mai avem un musafir nepoftit la masa .Salvarea a venit odata cu lasarea serii cand repejor am strans totul ,inclusiv gunoiul ,aviz amatorilor si ne-am indreptat spre casa .La drumul de intoarcere ne-am abatut un pic prin centrul Brasovului care incerca sa fie imbracat in sarbatoarea Cerbului de Aur ,pentru ca probabil cerbul carpatin fusese de curand mancat si el de urs.Chiar ma gandeam ,tinand cont ca erau si cativa turisti straini de fata sa construiesc o plancarda anuntand ca un roman constient urmatoarele:”Nu va plimbati in partea de nord a orasului ,nu iesiti din masini ,nu incercati sa faceti poze ,incuiati bine usa hotelului in care ati fost cazati pentru ca nu se stie daca pe vizor o sa aveti surpriza de a vedea un urs brun dornic sa va cunoasca “.Asa cum de altfel a patit-o una din locatarele din blocurile asezate in cartierul Racadau.Indiferenta doare de cele mai multe ori dar se pare ca masurile cuvenite o sa le simtitm pe pielea noastra peste vreo 20 de ani atunci cand turismul sper ca va fi pus la punct.Pana atunci va urez o zi buna ,fara fragi si fara mure.

0 comentarii:

 
Îngerul negru - © 2008 Template by Templates para Você