vineri, 5 septembrie 2008

Valorile naţionale

Se cuvine astăzi cu mândrie să ne aducem aminte de cel care a încântat prin opera sa genereţii întregi. Îmi amintesc de anii de liceu în care am avut plăcerea să mă "întâlnesc" cu acest mare om de cultură al ţării, care este George Andone Vasiliu. Poezia sa a rezistat timpului datorită valorii sale intrinsece. Născut la 4/17 septembrie 1881 la Bacău, George Bacovia, aşa cum îl cunoaştem cu toţii, se impune pe marea scenă a culturii româneşti fiind un poet simbolist şi modernist în acelaşi timp, de o fineţe rară în transmiterea unor sentimente unice. A debutat în Literatorul a lui Macedonski, primul volum de poezii urmând să apară în 1916 sub numele de “Plumb”, fiind premiat de Ministerul Artelor. George Bacovia face parte din poeţii mei preferaţi, acei poeţi care reuşesc să te ducă într-o lume aparte, o lume a destinului obidit de soartă, o lume a iubirii întunecate, o lume a sacrificiului pentru artă şi oameni.

Psalm

Iubito, cu faţa de mort,
Fecioară uitată în turn,
Plângând în balcon
Cu grai monoton,
Cu suflet taciturn -
În visul meu te port.

Iubito, cu faţa de mort,
Mireasă pe tron,
Cu grai monoton
În visul meu te port.

Iubito, cu faţa de mort,
De geniu trăsnită,
De-a pururi monotonă,
Goală madonă,
De crini prăfuită -
În visul meu te port...

0 comentarii:

 
Îngerul negru - © 2008 Template by Templates para Você